Paushyllning till lillsyrran

”Din lillsyster börjar gymnasiet imorrn.” <– Mammas ord fick mig att hajja till, men jag är förstås stolt över Jullan (men hon ska vara två år med mysbyxor på huvudet, hon ska, hon ska…)

Eftersom jag tagit lite av en paus i bloggandet, så tänkte jag att det kunde vara intressant för er att läsa en text som hon skrivit för några år sen, efter en i media uppmärksammad trafikolycka (medierna försökte få det att se ut som ett streetrace, Julia blev påkörd).

Efter olyckan skrev hon en text som jag hjälpte henne korra. Jag skrev ut den och ramade in den  – den sitter nu symboliskt över mitt skrivbord för att ge mig kraft och inspiration när jag skriver. Here it goes:

”min familj, jag älskar er så mycket
ni är allt och mycket, mycket mer
mamma, pappa, storesystrar och storebror
jag älskar er så mycket, ja,
min kärlek den är stor
ni har mitt hjärta för ni är mitt allt,
om ni nu skulle lämna mig
skulle mitt hjärta bli så kallt
jag kommer alltid att älska er så mycket,
det var vi alla tillsammans som pallade trycket
efter allt som har hänt,
men det känns som om vindarna har vänt
ni är så mycket mer än mitt liv,
och om ni försvinner så tar jag ett kliv
det var jag som gjorde att ni alla blev ett,
och ni vet, det är så jag gör på mitt sätt
jag älskar er mer och mer för varje sekund,
jag vill inte ens få en blund
den här kärleken jag känner för er,
den är mycket mer än ni ser
ni alla är som min drog,
alla minnena med er ska jag alltid komma ihåg
ni är mer än någon kan förstå,
jag vill att ni alla följer med
vilken väg jag än ska gå”

<3

Tryck för att komma till hennes blogg

Lämna en kommentar

Inga kommentarer ännu.

Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

