Att agera som en pirat

Egentligen har jag andra blogginlägg på g, men jag är sjuk och ska nog ta och ha ett litet Oz-maraton och vila.

Tänkte istället ge alla pirater (och andra nyfikna) ett litet lästips så länge. Jan-Olof Ruuska, en södermanländsk pirat, har skrivit en uppsats om Piratpartiet. Ämnet är sociologi och utvalda delar började publiceras 9 juli på den här sidan. När jag ska välja ut ett citat från senaste publiceringen, väljer jag samma avsnitt som Jan-Olof själv valde när han postade länken på min facebookvägg;

Mikael Nilsson var mycket aktiv under årsmötet i april 2010, alltså efter intervjun, särskilt när det gällde en motion angående lokala partistöd efter valet. Det fanns ursprungligen en koppling till organisation och bildandet av lokala föreningar. Styrelsen yrkade avslag och Hanna Dönsberg yrkade bifall med tillägget ”Power to the People!”

Kan inte låta bli att skratta lite igen när jag läser, bilden i huvudet med alla piratnissar i lila tröjor har etsats sig fast;

– Nu börjar det komma fler ”orgnördar”, jag brukar kalla dem för ”orgnissarna”, det låter mycket trevligare. Org-nissarna och ”Ad hoc-nissarna” (skrattar)

1 kommentar

  1. Ow! Hade glömt bort Ruuskas text. Måste läsas ;)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

