Piratpartiets listor till riksdagen klara!

Jag har senaste tiden blockat ut faktumet att våra riksdagslistor är på väg att bli klara. Jag undervärderar mig själv ibland, och har försiktigt stött bort de kommentarer om att jag ”nog hamnar på riksplats”. Tji fick jag, för nu är dom preliminära listorna klara och jag är en av rikskandidaterna. :)

Det innebär att mitt namn går att kryssa i på varje lista, oavsett distrikt, och därmed oavsett vilken valkrets man röstar i. Det gör mig stolt, lite rörd men mest utav allt förväntansfull. Jag hoppas jag lyckas, i det lilla perspektivet göra er pirater som röstat på mig stolta över det val ni gjort, i det större perspektivet hoppas jag att jag får vara med och skapa en reell plattform för våra frågor. Jag är glad över den utveckling som skett under lång tid, till synes de sista åren, våra frågor får äntligen den debattplats de förtjänar. Men jag oroar mig för de etablerade partiernas sätt att hålla med oss i sak, samtidigt som de inte låter den åsikten skina igenom när det väl ska till handling.

Jag ser fram emot, och kommer jobba för, att det finns en mer tät organiserad grupp, som vill jobba med att konkretisera våra frågor. Det gäller att vi vet vad vi vill nu, och sätter det på pränt så vi vet vad vi ska hugga tag i när vi (förhoppningsvis) kliver in i riksdagen.

Andra som skrivit om resultaten i primärvalet: Anna Troberg, Fredrik Holmbom, Mattias Andersson, Marie ”Emma” Andersson, Full Mental Straight Jacket, Marie Axelsson, Micke Ensson, Beelzebjörn, Henrik Alexandersson, Göran Widham, Anna Svensson, Lar-Erick Forsgren

4 kommentarer

  1. […] Gonte, Anna, Maloki, Humlan, Ensson, Belzee , Opassande, Livbåten, qer , Ravenna, Hanna Dönsberg var addthis_pub = ''; var addthis_language = 'sv';var addthis_options = 'facebook, email, […]

  2. […] Kapten TOQigs piratskepp Publicerad i: […]

  3. Jag tycker du och de flesta av partipartiets bloggare har en del att lära vad det gäller personröstfiske. Var väldigt jobbigt att hitta vad bloggare man gillar faktiskt heter när man skulle rösta i primärvalet. Ok, i ditt fall är det inte så svårt eftersom det står i URL:en men i alla fall. Ett tips inför framtiden är att skylta lite med namnet i såna här poster.

    • Jag är inte så orolig :) Men tack för tipset!


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

