Hög tid att rösta!

Idag försvann min blogglänk från listan med primärvalskandidater. Det är ordnat nu, men man kan undra vem som råkat ta bort den?

Hursomhelst, så viktigt är det väl inte, speciellt då jag helt enkelt inte har tid till att skriva. Jag kan ta mig tid, men kreativiteten sinar när jag springer från ställe till ställe hela dagarna. Jag har dragit ned på tempot, men tänker inte dra ned mer nu – det är valår, jag vill ha betyg i Matematik C, jag vill att min hund ska må bättre, jag vill ha mer timmar på det nya jobbet. Målmedvetenhet deluxe, bäst är när jag hittar en allmän balans, istället för att jobba ojämnt.

Det är bara en vecka kvar tills piratlistorna till riksdagen är klara. Är du medlem och inte röstat, skynda dig och använd din demokratiska rättighet!

Det är en del personer som visat att de önskar att jag blir riksdagskandidat i år, tack Mattias, Victoria, Sammy, Björn, Jonathan, Hanna och Carl Johan! Tack också till er som placerar mig på sin lista, men håller inne med det av olika skäl!

Organisationen av PP Västmanland börjar ta form. Nu väntar vi bara på att valet till valkretsledare ska bli klart. Det pågår helt sjukt många val för mig för tillfället, primärval, val till valkretsledare, snart dags med val till distriktsledare, val till ombud till Ung Pirats förbundskongress (som jag så härligt fick en plats på). Snart är det dags för Tjejsnack i Linköping. Och i mitt huvud tar planeringen av Parley! i Västerås upp mycket plats. Sida vid sida med planeringen av Ung Pirats Östra Distriktskongress.

Jag hoppas distriktsledarvalet snart blir av! Det hoppas jag främst för att det händer mycket saker i Östra distriktet för tillfället, och det behövs stöd ute i valkretsarna. Men jag hoppas också eftersom jag nu funderat klart: Jag kandiderar till distriktsledare.

Jag kommer nästa år fortsätta sitta som ledamot i Ung Pirats distriktsstyrelse, det är perfekt att kombinera med att vara samma typ av ledare i Piratpartiet. Jag tror också det är rätt typ av roll för mig, att utbilda och stödja andra människor är något jag gör varje dag, och jag trivs bra med det. Jag kan också, som Rick illustrerar här, säga ifrån, vara tydlig och bestämd. Redan nu har jag viss kontakt med ledning och styrelse i partiet, vilket ingår i distriktsledarens uppdrag. Jag är taggad, någon som kan sätta igång valet nu? ;))

5 kommentarer

  1. Angående att länken försvann — det var ett missförstånd mellan människor, inte ett tekniskt fel, och det drabbade några till (bl.a. Janne Lindgren och Jacob Dexe). Jag ska lägga tillbaka dem från en backup ikväll.

    Kul att du kandiderar! Glhf!

  2. Go for it Hanna.

    Det blir mycket med val just nu, som sagt… Svårt att hänga med i allt.

  3. Nu är alla blogglänkar tillbaka, återställda från backup. Det var en handfull som hade försvunnit, inte lika många som jag först trodde.

    • Skönt, visar värdet av backup :) Jag har blivit bättre på det, sen jag köpte usb-minne från piratshoppen :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

