God piratjul!

Årets julklapp måste vara verktyg för politisk aktivism! ;)

Jag har känt mig oinspirerad den senaste tiden. Min livskamrat (aka hund) mår inte alls bra, och är såhär på självaste julafton inlagd på Strömsholms djursjukhus. Det känns tomt. För tomt.

Jag försöker distrahera mig själv, vilket inte är fasligt svårt när vårt primärval är i full gång! Har lagt ned den lilla tid jag fått över på min frågetråd .

Nu gäller det att du, om du är pirat, går in och röstar innan den 17:e januari! Läs om varje kandidat här. Rösta här.

Tack alla pirater för mitt livs mest intensiva år hittills! Ska vi sätta nytt rekord nu? ;)
Ät nu mycket brysselkål och valnötter, ha en riktigt bra jul, och ett gott nytt valår!

9 kommentarer

  1. God piratjul!

  2. God Jul på dig själv, Hanna!

    Jag hoppas att det ska gå bra med din hund.
    Det är dyrt som satan med djursjukhus också.

    Och nu ska vi kampanja som fan, så vi får bli kollegor i Riksdagen i höst!

    :-)

    • Hunden är hemma nu, snabb tillfriskning :)) Fast hennes muskler är som bortblåsta :P

      • Det var som… Kul att hunden mår bättre!

        Muskelförtvining hör till. 1 veckas sängliggande brukar rendera 10% förlust av muskelmassa. Astronauter som spenderat lång tid i viktlöshet har ett helsicke att återfå sin forna form just pga avancerad muskelförtvining.

      • Så ovant bara….hon är juh värsta biffen annars :) Men det går nog snabbt tillbaka till det normala tror jag…ska jag nog se till ;)

  3. God fortsättning och jag hoppas jycken kryar på sig!

  4. Hon får dricka proteinshake till entrecôten i kombination med väl utförd träning… :)

    Hade en nätbekant en gång i tiden som hade en pitbull som brukade löpträna med en travhäst och fick mjölkproteindrinkar dagligen. Den lade på sig 5 kg muskler under ett par år. :)

    • Hehe…näe! Hon går en allergiutredning så är bara hennes specialfoder som gäller…men protein är det nog av i det! =) Maxvikt på Jack Russel-honor brukar vara 6 kg, Kelly brukar som mest väga 7,6 kg. Procentuellt är det en del, och det syns….eller märks när hon hoppar upp i knät :D Var ute o cyklade idag, kör på som vanligt några veckor så ska det nog ordna sig :)


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

