Parleymani, livsfarligt! ;)

Det här skrev jag när jag kom hem från Parley! i söndags, men mitt fokus efter några dagar blev på att blogga angående PP:s organisation, så här kommer texten nästan en vecka försent:

Nu är jag ett riktigt vrak! Visserligen ett piratvrak, men jag är HELT slut efter en intensiv helg i Lkpg. Jag åkte iväg med ett gäng goa västeråspirater, för att träffa ännnu fler goa pirater! Jag funktionärade och missade det mesta av vad föreläsningar och workshops heter, men Parley var ändå långt mer inspirerande, uttröttande, positivt och värdefullt än jag trodde det skulle vara. Lång mening, svammel, ber om ursäkt. Hjärnan måste omformateras och all dokumentering av helgen måste gås igenom – innan jag kan blogga om alla tankar och ämnen som berördes på eventet. När klusterhuvudvärken gör sig påmind är det bäst att -skärma- svärma av lite, men jag vill i det här inlägget på ngt sätt summera helgen ur ett personligt perspektiv. Kluster, svärmar, politiken, organisationen och allt det andra får vänta till senare…

Det är alltid kul att koppla ansikte till nickname och ”riktigt” namn, därför kände jag mig pepp inför helgen. Det fanns(finns) också enligt mig ett uppdämt behov hos pirater att få diskutera vad vår eventuella ideologi skulle kunna vara. Dessutom anser många att organisationen behöver förbättras. Med sådan ökning av medlemmar vi haft nyligen, så tror jag det är naturligt att gamla strukturer måste ses över och nya komma till. Med fler medlemmar och framgång i val kommer automatiskt fler engagerade pirater, och alla är värdefulla på sitt sätt, eller hur? Jag fick chansen att träffa nya och gamla medlemmar som var och en är med och skapar! Jag tänkte skriva ett ord till i förra meningen, men vad vi skapar är inte säkert. Jag blir lätt filosofisk när jag är övertrött. Mosig som en banan blir man lätt efter bland annat ett varmt bad – en skön reningsprocess som satte fart på några synapser igen.

När man träffar folk såhär, när man länge, lite, mycket och/eller ngn gång träffat dom online, är det alltid spännande att se hur de är AFK (IRL…or…whatever…). Någon är precis som du tänkte dig, medan någon annan är precis så som du inte trodde att de skulle vara. Åldrar hade jag koll på i viss mån, men vissa förvånade mig. Det var kul, för framåt lördagen var stämningen sån att man…ja, redan hade en stor hög med internskämt…i vissa fall hade jag t.o.m hemligheter med någon som för mig mest var ett namn i fredags… Inget allvarligt, bara små samtal om mer privata saker, om samhället, om våra värsta politiska farhågor, om våra privatliv, om politiska strategier och retoriska grepp. Jag gick igenom hela känsloregistret under helgen, och innan jag åkte hem fick jag dela många kramar…kramar utan *stjärnor* :)

Tack allihopa som bidrog till helgen, låt bollen rulla vidare!

1 kommentar

  1. Manier är bra om det är bra mani.

    Jag är inte heller säker på vad som skapas. Ordet ‘rörelse’ ligger nära till hands… Finns så många betydelser som allihop kan användas.

    Bollen rullar.
    Mer.


Comments RSS TrackBack Identifier URI

Kommentera

